Wednesday, March 30, 2011

pedih dalam hujan

hujan lagi.
banjir lagi.

cuaca tidak menentu.

aku?

aku basah hujan lagi.
banjir lagi.

sakit lagi.

kali ni lebih dalam.
lebih luas.

rasa mahu ketawa dalam hujan.
namun tu bukan aku.
aku hanya boleh menangis dalam hujan.
sendu dalam hujan.
tiada siapa tahu.
dalam ribut.
dalam angin.
berdoa semua berlalu pergi.

hujan.hujan dan hujan.
pudar warna aku.
mendung. mendung dan mendung.
pelangi tiada lagi.
aku mahu menjauh.
agar sakit aku pulih.

aku sangat pedih.
aku sangat luka.

aku mencari kekuatan di sebalik awan kelabu.
semoga pelangi yang jauh bisa kembali.

10 yang simbah cat:

Anonymous said...

pelangi hadir setelah hujan... :) sabarlah menanti sobat..

cOnfuSeME said...

the rainbow always there dear..just feel it with your heart, don't find it with your eyes...:)

Belalang hijau Perisik said...

kemarin time ke alor setar belalang cakap kat mrs.belalang

"sure budak rainbow cloudy basah kuyup lagi arini"

rupa2nya lebih dari basah kuyup...

sabar jela sahabat...

intan.maisarah said...

hujan
mungkin beri kebahagian
beri rahmat
tiada siapa yang tahu

Qaseh Dalia said...

pedih itu semangat
kelukaan itu pengalaman

Unknown said...

yer yer jer rain nih..padahal x nanges pon dalam ujan..duk ngilai jer keje

Unknown said...

takkan nak panas je. sesekali kena hujan juga :-)

johor tgh panas terik sekarang ni

ghost said...

hujan..

serasanya hujan adalah ruang untuk kita sembunyikan kepedihan hati..

saat mengigil kedinginan ada rasa yang lebih tergetar...

Lydia Miza said...

rain..luka itu mematangkan kita...

YOUsoF said...

Semoga cepat bertemu kaler² pelangi tu ye.. ;)

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template