Friday, April 29, 2011

hati

perasaan tak boleh dihalang, tapi boleh dikawal

andai lontaran kata dari bibir merah sama dengan percikan bicara hati,
satu kesalan yang bisa memusnahkan beberapa keping hati.

manusia punya hati. 

hati yang berbelah bahagi. hati yang keras. hati yang lembut.

dan hati yang degil
bisa goyah kerna kata-kata yang semanis tebu



lelaki punya hati yang ego. jiwanya sedikit keras. tak bisa goyang ditiup sepoi.

perempuan punya hati yang lembut. jiwa yang sedikit sensitif. mudah terpengaruh suasana.

lelaki, maafkan aku.
aku mengaku mudah tergoda. tergoda bukan bererti kamu sudah berjaya. cuma keyakinan aku dengan pendirian diri sendiri sedikit berganjak. aku degil. tapi hati aku sudah goyah dan goyang kerana kata-kata penjanji yang belum tentu boleh ditunaikan.

lelaki, jaga janji kamu.
jangan melukakan hati kekasih yang dicintai.
hati isteri yang disayangi.
hati ibu yang berkorban.

wanita, jaga tingkahmu yang bisa meruntun jiwa lelaki.
jaga sopan. jaga pakaian.
lelaki tak bisa menahan.
kadangkala aku sendiri jengkel lihat perempuan yang tergedik-gedik.

aku pun gedik tapi gedik dalam bilik sudah!

7 yang simbah cat:

ghost said...

satu peringatan untuk lelaki supaya lebih berhati-hati dan semakin bijak untuk menawan hati seorang pompuan...

its awesome..satu bonus untuk lelaki sebenarnya.Maka lelaki harus tahu mana situasi yang harus dia katakan janjinya dan bilamasa dia akan kotakan janjinya..

.Dilla Nur. said...

sangat terkesan...sekali tersilap langkah...hanya padah yg menanti...dan kesakitan yg tak bisa dipadamkan lagi...

Belalang hijau Perisik said...

wah! budak rain sgt pandai berkata-kata...i loike! :-p

-belalang tag rain utk satu contest.hope rain leh join ye...

http://www.suarabawahtanah.com/2011/05/semanis-senyum-mu-ibu-contest-by-yan.html

Rain said...

@GHOST - nk tawan hati sapa he..

puji ke ni? dh melayang2 rain ase.. haha.
lelaki dan janji - JANGN MUNGKIRI



@DILLA - kesan sakit tu kdg2 mngingatkan kita utk hati2 pd masa akan dtg..parut mn mgkin hilang, tapi boleh sembuh kan... sabar ye.


@BELALANG - sudah lama kuingin cairkan belalang agar belalang membuat entry special untuk rain ahahaha.. :P

intan.maisarah said...

sara gadishati lembut
manja
tapi selalu berlagak keras kasar kuat
lalala

ghost said...

siapa saja yang penting ada hati yang tersedia untuk ditawan dan bukan hati yang dikawal...hihi

Rain said...

@SARA - kalau saya lelaki, saya cari perempuan yg sebegini... lembut bukannya erti lemah.

dalaman lembut sbb cengkerang luar yg keras sbg pelindung diri :)



@GHOST - kata2 yg mencairkan hati.. kamu bijak menyusun kata.

sygnya aku takut kerna kamu hantu
hihihi..

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template