Tuesday, September 18, 2012

peti emas

update


moral 
1.  jangan terlalu emosional. akal jarang waras kala hati memberontak keras.

2 : manusia tidak pernah puas dengan kekayaan. jangan tamak haloba! 




21 yang simbah cat:

alien said...

lapar maggie?
jarang-jarang ni..

Iffah Afeefah said...

tak paham sungguh haha

Rain said...

si gadis menyuruh lelaki itu pergi dari hidupnya.
namun, sebelum lelaki itu berlalu pergi, dia telah meninggalkan peti emas kepada gadis tersebut. peti yang bersalut emas itu berkunci dengan mempunyai kata laluan. gadis itu tak boleh membukanya kerana lelaki itu tidak memberitahu kata laluan peti emas.


gadis menunggu dalam pengharapan semata-mata demi mengetahui harta dalam peti dan akhirnya lelaki itu kembali juga tetapi hanya menyatakan yang tiada apa pun yang terkandung dalam peti tersebut.

jika gadis tersebut terdesak mahu wang dan tanpa sifat tamak yang lebih-lebih, dia boleh sahaja menjual peti emas tersebut tanpa perlu penantian yang lama hanya untuk membuka peti yang disangka ada harta yang banyak.

Cikgu Ma said...

pening..hehe

boni kacak said...

sata setuju!!!!!!!!!! hehehehe

Crew Fathi said...

Hohoho.. ingatkan peti emas apo.. Hoho

Everything's Everythings said...

owh kenapa letak explanation dlm comment box pula haha.. nasib baik phm dh ;D

IntaNBerliaN said...

sekali baca mcm xphm.. tp nasib awk ada explain dkt kotak komen :-)

caliph shuriken said...

nsib baik awk explain kt comment box ^^

Rain said...

:)
tidak semua sama.
tidak semua menghadam.
semua makan. tidak semua kenyang.

tehr said...

ooo peti emas
bukan peti yang berisi emas
hehe

peti tu je pun dah mahal tu bila di jual

blog-tips-kurus said...

bagi saya emas.... ;)

syafiqakarim said...

this this this is.....

Mak Lagenda said...

bahasa2 sastera ni mmg susah org nk paham rain.Mujur ada explaination kat atas tuh..

Asrul "iLham" Sany said...

aku tak pernah puas dengan ais krim :D

dill said...

saye rindu BR. eh

sori. off topic

dill.

Tukang Karut said...

aye rindu Rain. eh

sori. off topic

Tukang Karut.

Rain said...

abam ais, dill, TK deng!! ngada eh.

abam start, dill nyampuk, Tk mengarut :D

Tukang Karut said...

Ha... Kena la tu trio bertiga tu... Boleh la buat kumpulan maharajasifu lawak

Yousof said...

Lepas baca penerangan 'ringkas' kau dekat ruang komen ni baru aku jelas.. ;)


Manusia dan rasa tak puas memang susah nak dipisahkan.

mama aini said...

ayat2 rain skrg ni spt ada maksud yg tersurat & tersirat..hu2x..

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template