Wednesday, September 5, 2012

anak-anak yang memahami

selama kat rumah aku memang manjakan sangat-sangat anak-anak aku. masa ni la nak bagi sepenuh perhatian dan kasih sayang kat depa ni.

adik sampai naik rimas tengok aku duk cium manja anak-anak aku sampai la dia ugut "siap la pas kak pizah balik sana nanti, kucing ni nak buang kat market"

hang tengok muka aku ni...... ada aku kesah?

hahaha, ok belajar 'ada aku kesah' tu dari boboiboy. so salahkan tv!

saya Kentoi. mama pijah selalu paksa saya makan biskut. pe kes!!
nama panjang saya Comei. nama manja plak Kenit. Abam Ais kata saya  macam pondan huhuk
biasanya aku jarang cerita apa-apa hal personal pada famili. masalah yang melibatkan hati dan perasaan memang aku tak kongsi. pernah satu hari aku dah tak tertahan dengan beban rasa, aku peluk kucing seerat mungkin dan luah apa yang aku rasa di hati. basah pipi dengan hujan yang turun tanpa petir dan guruh. 

anehnya masa aku pandang mata kucing dengan lenangan air hujan, dia seperti memahami lebih dari manusia memahami sesama manusia.


11 yang simbah cat:

alien said...

kucing tu sebenanya cakap.. "weh lepas, lepas.. lemas ni haaa"

Rain said...

alien: peluk lagi kuat muahaha.

tehr said...

nampaknya si rain ni dah teruk ni
haha

Tukang Karut said...

nasib baik kucing tu tak reti bercakap... kalau tak.... humpppp...

Mak Lagenda said...

Musti tucen tu dok eran..apa pasai tetiba ujan dlm umah nih.

Wakaka..

Tp kan mmg dah terbukti melalui kajian, binatang peliharan mampu berkongsi perasaan dgn kita. Dia mmg memahami perasaan yg ditanggung oleh tuannya. That y memelihara binatang peliharaan mampu menenangkan dan blh kurangkan stress

Liyana Zahim said...

So far blm mampu lg nk ckp dgn kucing.. Huhuhu.. U shud find someone to tell la dearie-

Dkna Abza said...

Kalau kita paham bahasa kucing apa agaknya yang kucing selalu sembang kan. Hehee

the malay male said...

Siri bercakap dan kucing :-)

Asrul "iLham" Sany said...

hahaha aku pun sama manjakan anak2 smpi orang rumah ckp patut la anak-anak suka hati lompat2... :D

mama aini said...

rain mama pula selalu cakap dgn kucing mama bila mama rasa stress !!..hu2x..mama selalu keseorangan kat rumah.. :(

Rain said...

bercakap dengan haiwan peliharaan menenangkan sebenarnya.

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template