Sunday, December 11, 2011

rasa

percaya tak rain boleh duduk saja tanpa membuat apa apa cuma merenung ke arah empat ekor kucing dalam masa melebihi setengah jam. ketenangan yang hadir masa tu tak sama dengan ketenangan mendengar muzik kegemaran atau pun ketika berada di pantai atau pun ketika melihat matahari terbit.

dan rupanya ada perasaan yang berbeza tika melihat matahari terbit dan matahari terbenam.

matahari pagi membawa satu sinar bahagia yang baru dan suatu rezeki yang tidak dijangkakan. seperti membawa bersama HARAPAN.

matahari petang membawa satu rasa yang kelam dan membuai rasa untuk kembali ke masa lalu yang kelam. tenggelam. satu rasa yang sedih bersama tenggelamnya sinar matahari membawa gelap malam.

18 yang simbah cat:

a.samad jaafar said...

menikmati alam selalu saja menjanjikan tenang..

Rain said...

A.SAMAD JAAFAR |alam mengingatkan kita kepada Pencipta..

mama aini said...

macam2 cara utk mencari ketenangan kat rain !!.melihat matahari terbenam buat mama rasa sayu kerana malam akan dtg dgn kegelapannya..hu2x..

padin said...

tapi itu hakikatnya putaran hidup ni, ada masa gemilang dan ada masa kelam..

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

sis suka lihat kucing melompat2 riang bermain sesama mereka

dill said...

oh. dill suka tgk laut :)

dill.

delarocha said...

selalu rasa bersemangat setiap kali melihat matahari terbit.

ORLANDO AHMAD said...

suke tengok matahari terbenam dari dalam monorel

~SaL IjOu~ said...

merenung ciptaan Tuhan itu semestinya mendamaikan~ =)

tehr said...

sungguh bijaksana allah ciptakan kita berbagai rasa
kalau ada satu rasa je, tak seronok juga, kan?

macam gulai yang rasa masin je
tak ada rasa lemak
hehe

Rain said...

MAMA | mengingati Allah dan membaca al quran sebaik baik ketenangan yang diperoleh :)

PADIN | siang dan malam. panas dan sejuk. atas dan bawah. :)

LM | kucing tu sifatnya manja dan pengasih. boleh ralit kalau layan kucing

DILL | ombak~ :D

DELAROCHA | semangat permulaan hari :)

ORLANDO | mesti muka ko merah merah kena cahaya.

SAL | subhanallah. ..

TEHR | DIA MAHA MENGETAHUI. gulai ayam kampung paling ummph! he.

hanaahmad said...

aku selalu percaya bahawa rasa kita sememangnya punya talian dengan hidupnya alam. Allah itu maha berkuasa.

ghost writer said...

kau terlalu asyik namanya tuh.atau mungkin kau nihil masa tuh..

aku dah selalu sangat gambarakan tentang hujan.kau bagi lain ok..hihi

Rain said...

HANAAHMAD | boleh dipercayai :)

GHOST WRITER | lebih asyik bila muka dicium angin. tenang.


knp aku xperasan pun ada gambaran hujan?

missSenget said...

rain..aku percaya rain..

aku percaya 100% kt ang..


rain..setiap kali hujan pn, aku teringat besday ko.. kehkeh

Tukang Karut said...

amik gambar sunset memang terbaik la...

ciK LyndaWawa said...

ciptaan Allah memang menenangkan..=]

apek poyo said...

tapi kedua-duanya ada hikmah kan..
perbezaan nya cuma gelap dan terang
huhuhu

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template