Tuesday, June 26, 2012

lelah nafas

9 yang simbah cat
kah kah kah!
hampir-hampir lupa pasword blog.
tu baru 8 hari tak jenguk.
kecoh!

aku pun tak tahu apa fungsi kewujudan aku kat blog ni
macam tak memberi apa-apa manfaat
sekadar menjengah meluah rasa

tapi sekarang aku dah berhati besi
tiada rasa lagi
paling ketara aku sudah sukar menangis
dah habis kering agaknya kolam

dia tak peduli pun
aku berasa masam masin manis pahit
tawar sekali pun dia tetap tidak peduli
sehinggalah dia akan menemui pusara aku nanti

kini
aku punya rasa sedar
mereka yang mengidap asma
betapa merasa yang Izrail seperti hampir menarik nyawa
setiap kali lelah mereka meragut nafas
hampir terlantar aku kaku seperti itu
hampir hampir hampir
dan maut itu selalu disisi
tidak jauh menepi

Monday, June 18, 2012

luangkan masa

11 yang simbah cat
punya masa untuk saya?

andai diberi
61 saat dalam seminit,
25 jam dalam sehari,
8 hari dalam seminggu,

adakah akan ada masa luang untuk saya?



Saturday, June 16, 2012

jerebu dan emergency

12 yang simbah cat
bila jerebu masuk hari kedua lebih teruk, mula rasa sesak dada. nafas pendek. dan automatik terkenang tahun lepas masuk emergency kejap. ya Allah keadaan tak terduga kadang-kadang kita boleh diambil nyawa. sangat takut.

tarikh hampir sama. cuma beza tahun :'(

Thursday, June 14, 2012

ayuh berjuang!

8 yang simbah cat
mudah benar hati ini berhujan minggu ini.
ayuh! bangun sayang.


Sunday, June 10, 2012

saya berpendapat

16 yang simbah cat
saya berpendapat
lelaki berkulit sedikit gelap lebih maskulin

saya berpendapat
saya perlu kesabaran tinggi dalam berhubungan

saya berpendapat
mereka yang hadir di sini sangat penyayang

saya berpendapat
saya perlu makan banyak

agar bisa bekerja keras menghasilkan pendapatan
bukan sekadar bercakap tentang pendapat
yang tiada kesudahan

semalam telan ubat cacing, selepas 6 jam saya berdoa agar anak-anak ini selamat disemadikan. 
terima kasih sudi menetap dalam perut mama. muaahahhaha


Wednesday, June 6, 2012

kecewa abe roy #2

14 yang simbah cat
aku selaku lelaki kacak maskulin tidak akan memilih bulu dalam rumpun berkawan. walaupun Maria pondan namun masih boleh ditarbiah dan dibawa kembali ke pangkal jalan.

kebosanan di petang yang panas membahang ini aku mengajak Maria ke mekdi sambil pekena mekfeleri orio feberet aku. di sudut hujung aku memilih port untuk kami bual santai.

"aku ngah dilema nak buat pilihan la Maria"

"bakpo pulok abe weii"

"kalau ada dua jalan terbentang depan. kanan akan bertemu laut cina selatan, dan kiri menuju ke hutan belantara, mana ko akan pilih"

"kalu ore pilih jale tengoh , solat istikarah"



Monday, June 4, 2012

kecewa abe roy #1

17 yang simbah cat
aku berjalan ke arah Maria dengan langkah yakin. sekuntum mawar putih disorok di belakang. terasa akulah jejaka paling macho ketika kepupusan ramai jejaka maskulin. sudahlah sedikit, ramai pula yang bercinta sejenis. ah jahilnya!

" Maria sayang.. untuk awak " aku hulur mawar dengan senyuman dan nada penuh romantis.

kembang mekar senyuman Maria. tersipu malu dia sambil tunduk mencium mawar putih.

Maria masih tidak bersuara. masih malu agaknya dengan pertemuan kali kedua ini.

" abe Roy, bakpo bunga putihnyo. bukey merah ko ? " terserlah keserakan suara Maria.

" merah untuk perempuan. awak pondan. putihkan diri dulu. kbai. "

aku berlalu dengan 1001 Rasa Babas!


Sunday, June 3, 2012

teman, hadirlah sini

6 yang simbah cat
kembalikan yang pergi. membawa diri entah mengapa. aku sendiri. sini  punya dinding empat, kipas ligat, kalimantang bernyala cuma. tidak bisa senyum, tidak bisa ketawa, tidak bisa memujuk hanya memberi manfaat. sungguh setia. tapi aku masih perlukan kamu untuk bual kerana mulutku tak bisa diam tanpa teman. hatiku tak bisa tenang tanpa luah.
 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template