Saturday, June 16, 2012

jerebu dan emergency

bila jerebu masuk hari kedua lebih teruk, mula rasa sesak dada. nafas pendek. dan automatik terkenang tahun lepas masuk emergency kejap. ya Allah keadaan tak terduga kadang-kadang kita boleh diambil nyawa. sangat takut.

tarikh hampir sama. cuma beza tahun :'(

12 yang simbah cat:

Asrul "iLham" Sany said...

jerebu kt mana lak ni?

missSenget said...

ko ada semput ke yunk..?

jaga diri elok2.. aku jauh ni..

Nazri Razra said...

Banyak minum air. Kalau raa nafas semacam tu, cecepat pi jumpa doktor. Jerebu gini senang kena sempuk sebab paru paru mudah berair. Selalu doa ngan Allah supaya kita sihat sejahtera.

Rain said...

AIS - kat bangi pun ada, abam. Kuala Lumpur,Shah Alam antara tempat yang indeks pada tahap kurang sihat..

SHILA - cepat dtg bagi cpr kat aku

NAZRI - thanks abe. i will. :)

dill said...

saye sakit kepala, rain. berjerebu je udara

dill.

tehr said...

pakai topeng muka je, rain

delarocha said...

dah boleh start pakai mask

sop said...

itu lah, agak teruk jerubu skrg.. masa konvoi gi bagan lalang, siap makai mask.. utk keselamatn.. hehehe

mama aini said...

assalam rain..elakan berada lama dikawasan luar rumah..sgt bahaya kerana bacaan utk jerebu tu tinggi dikawasan2 kita ini....hu2x..

Rain said...

waaaa! dah tak boleh jogging. *gedik*

Mak Lagenda said...

Soooo..adik kena extra jaga kesihatan dlm keadaan mcm ni.Jgn kuar umah sgt2 dan bnyk minum air msk yea dik.

Rain said...

dill - u take care!! should were mask :)

tehr - ok pasni nak g potong rumput pakai topeng tu hihi

iwan - :) sini belum lagi

sop - macho habis haha. hope sop satu famili sihat-sihat je :)

mama - baik mama! :)

mak - thanks mak. muaah :)

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template