Wednesday, June 6, 2012

kecewa abe roy #2

aku selaku lelaki kacak maskulin tidak akan memilih bulu dalam rumpun berkawan. walaupun Maria pondan namun masih boleh ditarbiah dan dibawa kembali ke pangkal jalan.

kebosanan di petang yang panas membahang ini aku mengajak Maria ke mekdi sambil pekena mekfeleri orio feberet aku. di sudut hujung aku memilih port untuk kami bual santai.

"aku ngah dilema nak buat pilihan la Maria"

"bakpo pulok abe weii"

"kalau ada dua jalan terbentang depan. kanan akan bertemu laut cina selatan, dan kiri menuju ke hutan belantara, mana ko akan pilih"

"kalu ore pilih jale tengoh , solat istikarah"



14 yang simbah cat:

Tukang Karut said...

aku pilih jalan berliku!

Asrul "iLham" Sany said...

bagus Maria ni... I lap Maria...hahaha

blog-tips-kurus said...

mesti kena list semua kelemahan dan kelebihannya. then baru buat penyesuaian..

Prettywrite said...

bagusla maria..betul doh hok dia kata..:)

missSenget said...

sentap kau nyah..

maria pun jwp lagu tu..

nice..!

tehr said...

aku makin pelik
macam mana pulak maria boleh jawab macam tu

mama aini said...

ehem..suka loghat bahasa maria.. ha2x..

Cikya said...

Heh...

Suruh mak pilih lar,
mata orang tua biasa lagi 'terang'...

aaa..
nak bajet abe Roy torn between two lar ginih

gnesop poseng said...

pilih chow kit road :) balik rumah.. heheh

S..U..D..@..I..S said...

balik bincang ngan mak laa....

delarocha said...

baik punya nasihat

iKhRam said...

OMG
kelassssss kau mariaaa !!!

teringat cerpen yg dipelajari masa sek men dulu2
the road not taken..

pilih la satu..
cari la kelemahan dan kelebihan di setiap satu sudut

kemudia serahkan pada yang berhak.
amin

ikhlas,
ikhram

Yousof said...

Masih ada sisi murni dalam diri Maria ni.. Cuma mungkin perlukan bimbingan berterusan...

dill said...

kahkahkah.

komen tu je lah.

dill.

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template