Tuesday, June 26, 2012

lelah nafas

kah kah kah!
hampir-hampir lupa pasword blog.
tu baru 8 hari tak jenguk.
kecoh!

aku pun tak tahu apa fungsi kewujudan aku kat blog ni
macam tak memberi apa-apa manfaat
sekadar menjengah meluah rasa

tapi sekarang aku dah berhati besi
tiada rasa lagi
paling ketara aku sudah sukar menangis
dah habis kering agaknya kolam

dia tak peduli pun
aku berasa masam masin manis pahit
tawar sekali pun dia tetap tidak peduli
sehinggalah dia akan menemui pusara aku nanti

kini
aku punya rasa sedar
mereka yang mengidap asma
betapa merasa yang Izrail seperti hampir menarik nyawa
setiap kali lelah mereka meragut nafas
hampir terlantar aku kaku seperti itu
hampir hampir hampir
dan maut itu selalu disisi
tidak jauh menepi

9 yang simbah cat:

sop said...

aktif berjonging pun ada lelah?
lelah atau asma mmg seksa, bagai x leh nafas kan?
sop x pernah kena tp tahu dari rakan2 :)

semoga cepat sembuh

Tukang Karut said...

rain... kamu menangis? kenapa?

mama aini said...

assalam rain..rain kena asma ke?..mama harap rain ok & sihat2 sahaja.. slm sayang dr mama..

blog-tips-kurus said...

orang yg sihat pon boleh mati mengejut..

*hi rain! turunlah selalu.. :-)

Asrul "iLham" Sany said...

ni kes frust ngan tom cruise kah?

Rain said...

sop - saya usaha untuk sihat tapi nampaknya Dia lebih berkuasa.

sop, mekasih :)

TK - menangis untuk lebih kuat :)
kadang2 menangis keluarkan habuk hehe

mama aini - semput sedikit. salam rindu buat mama

btk - ya kan. sihat tak kenal keadaan diri.

tika komen ini ditulis, hujan membasahi bumi. bahagia saya rasa :)


ais - tom kurus mmg jahat curang. cedey ai.

Pembunuh Tanpa Bayang said...

aku memahami...
aku sendiri merasai...
memang rasa terseksa memang rasa seperti hampir mati.tapi aku tak mudah mengalah,hingga ke saat ini masih lagi mencari penawar.

bertahun menahan bertahun juga berpantang dan berjaga makan.pantang silap sikit,pasti mendapat akibat.tapi kadang berdegil,sampai bila?

apa pun aku tetap usaha untuk hidup seperti manusia normal lain.sakit itu bukan penghalang untuk aku buat apa yang aku suka.

harap kau jaga diri baik-baik ya kawan.

tehr said...

maut?

tiada siap tahu bila ajal masing2 akan menjelma

orang sihat pun boleh jatuh sakit dan mati dengan tiba2

myrah said...

take care.klu sakit makan ubat^

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template