Thursday, October 27, 2011

mimpi dalam mimpi | mawar merah

badan Jue tidak bermaya. dia terasa sangat letih. dengan lembiknya dia merebahkan badan di tilam empuk. dirinya semakin terawang dalam bulatan dimensi ruang yang membawanya ke alam mimpi.


khayal. mabuk mimpi masih menguasai diri.


Jue terjaga sambil memisat mata. pandangannya kelabu mulai cerah. terkejutnya bukan kepalang. ternyata dia tidak bermimpi. Jue sedar. kelihatan sekelilingnya dilingkungi warna merah. jarang diberi kejutan sebegini indah. tatkala ini mawar merah memenuhi ruang biliknya! dia pinta cuma sekuntum, tapi kini bukan sejambak, tapi bertandan-tandan bunga mawar merah bertindihan. tiada ruang jalan untuknya. 



beri laluan beri laluan..! Jue Azam nak seberang lautan mawar 




ya merah kesukaannya. merah lambang perasaan yang membara.


perasaannya riang. bila terjaga sahaja dari tidur yang panjang dia ditaburi dengan keindahan bunga. bahagia sekali rasa. sesuatu yang sangat senang jika bangun dari tidur dihidangi dengan berita indah bukan? sangat bersemangat untuk memulakan hidup dalam hari tersebut.



saat bahagia membungkus diri, ibunya mengetuk pintu. Jue tersentak. dengan sentakan itu juga menyebabkan bunga mawar yang bertandan-tandan itu seperti disedut oleh suatu dimensi dan mengosongkan ruang bilik. Jue tersedar sekali lagi dan dia melihat dirinya terbaring di ruang kosong biliknya tanpa warna merah. yang ada hanya keluhan si ibu "apa nak jadi ni, pas subuh tidur balik. dah kol berapa ni, g kerja cepat!"


oh pilunya hati! mimpi dalam mimpi cuma.





Jue dengan senyum sinisnya lalu mencapai handphone sonia eriksun dan menaip :

"saya mimpi awak bagi bunga penuh bilik ni tadi."

sent to zoul 


tingtong. bunyi message masuk inbox Jue. from zoul :

"haha, nanti laa.. ni tak g keje ke?"



dan Jue tersengih teringat yang kawan baik dia post dekat facebook semalam :



16 yang simbah cat:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

blh je mimpi enak2...pastu sure dia lmbt bgn kan rain?

Khairul Antasha said...

pas dpt sms tu, zoul terus pegi ke kedai bunga utk membeli kedai bunga sebagai hadiah utk awak.. :D

alien said...

jgn mimpi yg bukan2
hahaha

Belalang Hijau said...

betul2 mengharap mimpi jadi kenyataan nih :)

ghost writer said...

cuba ubah sikit kesan romantikus tuh dari bunga mawar yang akan buat semak kepada jutaan duit RM...

aku fikir dengan itu,mimpi pun boleh beli apa.haha

Rain said...

LYDIA MIZA | he, pas subuh memang sedap tidur, tapi bangun tu rasa sangat tak best...
lambat! tapi sempat jamu kucing wiskes hihi

KHAIRUL ANTASHA | haha tak denyer... dia kata buat apa bunga,layu. bek bagi mas kawen. so noti!!

ALIEN | aip... belum lagi haha.

BELALANG HIJAU | mimpi yang indah je nak jadi realiti he..

GHOST WRITER | kalau mimpi duit pun tiada kesan juga. fantasi bukan?

kamu sedang berperang dengan perasaan?

dill said...

hihi. romantik mimpi kamu.

dill suka bunga matahari. :)

dill.

MaMa AiNi said...

sangat indah hidup ini jika mimpi indah menjadi suatu kenyataan..mama sukakan mawar..cantik & harum !!..

Tukang Karut said...

aku suka ayat fb tu... huhu...

laskar pelangi said...

amboi..nak mimpi lautan mawar jugak..nak mawar yang warna warni lah..hehehe..

tehr said...

pernah juga mimpi jadi kenyataan
tapi masih banyak yang belum menjelma menjadi kenyataan
hehe

Rain said...

DILL | romantik lagi kalau benar haha. suka bunga plastik. takkan layu! haha. really bad

MAMA AINI | bicara mama selalu buat rain suka. fahami maksud rain.. selalu berharap mimpi itu kenyataan. tidak semua berlaku begitu..

TUKANG KARUT | haha, sama kita.

LASKAR PELANGI | aku mohon agar ianya realiti dari mimpi sekadar fantasi :)

TEHR | mimpi jadi kenyataan?
dejavu ya tehr.. rain selalu, itu dulu. sekarang banyak mimpi yang bila bangun rasa bingung dan sangat takut ..erm

-Incek Fik- said...

Ibarat mimpi di dalam mimpi..

(cam lirik lagu pulak)

*paling best mimpi bas** opsss,,, tuttt!

Rain said...

fik, he.. yep lagu tu juga bagi idea untuk rain letak tajuk begitu :)

haaa! orang lelaki je dapat mimpi gitu? perempuan ada x? ;)

mySara said...

aku impikan mawar putih... wah, ala2 suci gituuuuu.. :P

Rain said...

MYSARA | baunya masih sama. warna itu lambang sifat yang berbeza :) :)

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template