Saturday, January 14, 2012

luna, crayon, buncho, paint

masa tadika dulu kalau cikgu bagi bintang untuk lukisan yang diwarna memang terlompat-lompat kataklah saya sambil tayang dekat kawan-kawan 


'tengok! cikgu sayang aku lebih. bintang aku besar!' 


dan seperti ingin berlari dan menjerit 'lihatlah dunia.. betapa besarnya bintang aku' haha. lurusnya masa tu. 


masuk sekolah menengah, subjek seni itu membuatkan saya ternanti-nanti dan saya sayang sangat Cikgu Ramli. ingat lagi, bunga ros yang bagi saya sukar untuk dilukis dengan kelopak yang berbagai, tapi Cikgu Ramli cuma membuat lingkaran gulungan dan , siap lukisan bunga ros! 


balik rumah, saya lukis, lukis. stress je lukis. frust cinta monyet pun saya lukis gak. haha. terasa budak-budak masa ni.


habis spm, terus tak melukis. pegang pensil dengan kertas hampir sejam pun, kertas masih kosong.


hari ni saya kembali melukis. tapi guna paint. 


dicabar oleh zoul zombie. mencik!


dan hajat mahu lukis zombie, tapi jadi lelaki tua.






sapa nak jawab kenapa boleh jadi macam tu? 


=.=

14 yang simbah cat:

missSenget said...

kenapa ade luna crayon ngn buncho..?


bestnya smpai sekolah menengah ambik seni..

Syat0za Zai said...

dapat bintang, dapat A.. best..haha :D

Rain said...

NGET | 'warna pensil, crayon, water color, paint' ::: perubahan zaman :)

ZAI | cikgu memberi galakan sebenarnya. :)

S..U..D..@..I..S said...

mesti cewi kan rain...haa betoi tuu

monologtinism said...

comelnya. :')


ngeehehe. ok teruskan usaha anda lagi.

a.samad jaafar said...

hihihi..zombie spisies monyet ye Rain..hihihi..seram jgk tu..

amir aizat said...

haha zombie tu comel

Liyana Zahim said...

Kahkahkah.. Boleh jd kartunis ni rain.. :D

dill said...

rain lagi pandai melukis dari dill :)

dill.

tehr said...

payahnya melukis guna mouse
pakai kertas + pensel je, rain
lagi senang

Pendekar Berkuda said...

salam....wah...lama tak melawat sini...

Mak Lagenda said...

Mak suka jugak MP seni but tgn keras tak berseni..sape nk jawap tuh??

Hihihi..

P/s: Suka tgk banner rain..cumil sey!!

mama aini said...

ehem..berbakat rupanya rain ni.. :)

Belalang hijau Perisik said...

lukis guna paint sememangnya susah sket... tapi seni tu tetap nmpk pada lukisan kamoo :)

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template