Saturday, January 7, 2012

kitar si rama-rama

dingin
membungkus diri dalam selimut kantung putih
bergulung diri dalam kelam
inginku melihat dunia
warna warninya indah

inginku punya sayap
terbangnya tidak tinggi tidak rendah
mencium bunga
menarik kumbang

kini aku dewasa
terbangnya bebas
menghirup nafas
di taman indah
badanku cantik
indah mekar

dewasa ini aku terasa lelah
aku si rama-rama
dikejar aku lari
berhenti,
aku akan di sampingmu


13 yang simbah cat:

NasQ said...

ada rama rama dalam perut ku!

Shila said...

gi taman rama2 jom rain..

Rain said...

KARUT | haha! cacing ke ulat?

NGET | jum. bawak ko, jadi anak aku. dpt diskaun haha

Cik tikah said...

rama2 comel. hehe

Padin said...

tinggi bahasanya, jap aku nak masuk semula kelas sastera.. baru boleh paham kih3... terbaiklah entry ni Rain hee

mama aini said...

ehem..dalam makna disebaliknya !!..tahniah rain, pandai berpuitis..

tehr said...

rama2 menyorok bila hujan
keluar bila ada pelangi
hehe

~Sal Ismail~ said...

walopun ku budak sastera..otakku tepu utk menafsir kata2 puitis di ptg2 hari begini..eheh~ ;p

Encik Bell said...

entry budak rain sentiasa menyebabkan belalang terasa kagum! hohoho

Rain said...

nampaklah, saya yang kena kembali belajar sastera.

terima kasih kekanda semua :)

a.samad jaafar said...

tapi hayat rama2 terlalu singkat..nanti banyak persoalan yg belum sempat terjawab..eh? ada kaitan ke dgn n3..

Liyana Zahim said...

Sy pon nk jadi dokter kucing tp sy risaulah kalo kucing tu kepala lubang ade ulat2 org hntr kompem sy pingsan..

YouSOF said...

Allah Maha Bijaksana.. Dari sekecil-kecil ciptaan hingga ke sebesar-besar ciptaan. Semuanya ada kelebihan sendiri.. ;)

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template