Sunday, January 22, 2012

liburkan hati. jangan biarkan sedih

saya ada satu sifat yang saya rasa boleh membuatkan mereka di sana dan mereka di sini berasa geram dan terasa hati. barangkali . .

bila saya terasa jauh hati, terkilan atau berperasaan negatif saya mula menjauhkan diri dari kawan-kawan. kurang untuk bercakap. mula untuk privasikan apa-apa laman sosial yang saya miliki.

huduh sungguh rasa sifat saya.

saya tak tahu nak luah perasaan yang sebenar. lebih baik tidak luahkan sebab saya malu untuk mengingati atau membaca semula apa yang diluahkan.

ah andainya saya lelaki, mesti parkinson mulut untuk melafaz kata cinta.
peduli apa, cinta lepas kawen lebih indah (kebanyakan novel memberi pandangan begini)

berbalik kepada penceritaan perasaan saya yang sedih sejak kebelakangan ini, saya rasa tidak adil kepada hati untuk membiarkan dia menangis selalu. saya cuba untuk berhibur. di bawah ini merupakan santapan untuk saya ceriakan hati tatkala di tempat keje.

saya ulang setiap hati sejak dari minggu lepas!



tiba-tiba cinta saya beralih arah ke zizan yang membuatkan saya tersenyum :D


* hiburan di atas adalah sampingan, zikir juga boleh tenangkan hati.

11 yang simbah cat:

tehr said...

aku juga suka ambil langkah berdiam diri bila sedih atau susah hati

kadang2 ambil langkah menyendiri
nak nangis pun tak ada orang tengok
hehe

ekabukanmakcikkau. said...

oklah cemtu tak payahlah nak show off lebih lebih plak kann cakap kat semua orang kita tgh sedih LOL

Rain said...

TEHR | yep benar! memilih berdiam lebih baik kadangkala.

delarocha said...

time will healing

~SaL IjOu~ said...

ouh..Rain..jgn risau..x terasa pun..cuma tertanya2..tp bila Rain explain baru kita fhm..~ =)
Rain jaga diri ya~ ^^

mama aini said...

assalam rain..kadang2 menjauhkan diri & berdiam diri itu lbh baik dr kita melepaskan kata2 yg mungkin blh buat org lain terasa..ehem video ni memang blh buat rain tersenyum !!..ehem dah beralih arah ke zizan pulak?..ha2x..

Rain said...

EKABUKANMAKCIKKAU | yang lebih penting untuk ada usaha keluar dari daerah sedih

DELAROCHA | hope so :)

SAL | i will :) thanks luv

Rain said...

MAMA | wassalam ma..yep, mama sangat memahami. tidak mampu menjaga hati semua orang, sebaiknya masih mencuba menjaga hati agar luahan saya tak ada yang bersedih.

ingin memberontak dan meluah rasa di tempat lain!

haha mama..
zizan. luv you :D terhibur sgt2!

ghost writer said...

payah bila hati mula kacau.jiwa kacau kata orang.dilayan makin pedih,tak dilayan,makin datang menghimpit.

aku suka buat hobi.bila aku sedih aku akan layan hobi aku.

Tukang Karut said...

mau aku hiburkan hati kamu rain?

Belalang hijau Perisik said...

mungkin kita serupa... :)

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template