Friday, July 13, 2012

kecewa abe roy #3

di bawah pohon kelapa itu aku bersandar melepaskan lelah. terlalu meletihkan jika masalah hati melanda. seperti seluruh kudrat digunakan untuk memerah perasaan kesumat.

si gadis pujaan aku yang berjanji untuk sehidup semati kini telah mati dahulu dalam hubungan. mematikan hatinya buat aku. aku terlalu sayangkan dia. sayang yang terlalu hingga membutakan mata gadis untuk menilai . dia menilai aku dari pandangan mata bukan pandangan hati. keterlaluan emosi perempuan ini. pertemuan 5 jam mengakhiri segalanya.

"hoii abe, bakpo mu tenung aku lamo-lamo gittu. mu ingat aku gewe mu ko? mabuk cinto nguh la mu ni! aku tampor gak kang."

"aku sedih la Maria. dia tinggal aku. dia ..diaa...." mengalir jua air mata jantan aku mengenangkan dia.

"mu rilex sudah ah. esok pagi dia kelik ah ke mu."

"camne ko yakin, Maria?" tanya aku sungguh-sungguh sambil kesat lelehan air mata.

"dia g kerja kan. mu susoh hati wat naper?"

"demmit! aku lupa siot."



# selalu komunikasi untuk elak perselisihan faham dan jangan emosi keterlaluan. iblis sentiasa berusaha menghanyutkan anak-anak Adam.


13 yang simbah cat:

Unknown said...

sempat lagi update blog..

Asrul "iLham" Sany said...

oh, abg roy ke abam tom ni? muahahhaa

NasQ said...

rain dah ok ke?

Shila said...

dimmit..!

lemah daya ingatan guh abe roy ni..


eh rain..ang ok dak ni..?

Mak Lagenda said...

Jatuh jua airmata lelaki itu..

tehr said...

lelaki memang pelupa
ada yang lupa nak balik rumah juga
huhu

blog-tips-kurus said...

bakpo lagu tuh!!!

Abu Bagi said...

awek dia gi kerja pun nak nagis haha

ewanthology said...

benak sungguh abe mu...:-)

mama aini said...

ehem..ha2x..semakin pelupa abe roy skrg ni.. :(

budak kecik said...

ak pn same. kesihatan yg x brapa baik. sakit menahan pedih tekak. mulut pn rasa pahit. dugaan..

semoga kesihatan kamu cepat pulih ;)

YouSOF said...

Rain! Aku baru je lalui situasi yang meletihkan ni.. Mula² memang agak menyedihkan tapi bila difikir secara waras, aku redha je. Dia tau yang terbaik.

Mawar Berduri said...

sedih cerita kau ni angah. sedih. sedih.*menangis

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template