Saturday, April 14, 2012

merah cuma satu dalam pelangi

bila aku mengatakan aku suka dia, hanya dia seorang. cuma dia. pilihan aku tetap.
tentang warna aku sangat teruja dengan merah. merah seperti bagi semangat juang untuk hidup.
ya benar.

kalau aku pakai hitam aku rasa macam sangat muram dan tiada  mood bercakap. 
merah memberi kepuasan kepada aku. dan sebolehnya semua baju aku inginkan warna merah.

kebanyakan kawan-kawan aku suka beli baju yang tidak sama warna supaya nampak kelainan dan 
tidak dikatakan memakai baju yang sama pada hari berikutnyanya.

ah berbeza sekali dengan aku. aku cuma mahu merah baju merah dan aku juga mahu dia yang aku tetap suka di hati aku. 

jadi apa maknanya pelangi? merah tetap antara warna yang terdapat dalam pelangi :)
kamu kembali ya. aku mengharap. dan aku sabar dengan waktu yang tiada penghujung. cuma nyawa yang mengunjung tiba entah kapan.

20 yang simbah cat:

Tukang Karut said...

rain... aku tak suka merah... ntah kenapa...

Rain said...

laaa tak suka aku la maknanya?

akan ku nangis 2 minit berturut-turut

mieza said...

merah? minat kte x sme laa rain.
mieza suka purple pink. hehe
ceriaa je spnjg hri rsenye.. hee

Rain said...

mieza |perbezaan akan buat kita dekat untuk saling melengkapi kekurangan masing-masing

alien said...

aku pun lebih suka warna merah!!

Rain said...

alien | giveme5! yeaaah. :D

tehr said...

tak suka baju / seluar merah
takut kena kejar dek lembu
huhu

a.samad jaafar said...

kebanyakan t-shirt saya berwarna hitam..silap2 orang ingat saya jarang tukar baju..tp..betul ke hitam itu muram..?? pasni nak pakai warna pink la plk..

Rain said...

TEHR | memang ketar kalau lalu depan lembu dengan baju/tudung merah. penah sekali tu pusing balik guna jalan jauh he.. tapi sebenarnya lembu tak ada kejar pun (pengalaman rain je la)

Rain said...

BRO MAD | warna memang mempengaruhi mood. itu kata kajian. dan Rain percaya yang warna kegemaran seseorang tu melambangkan personaliti seseorang.

HITAM - warna hitam simbolik kepada kesugulan tapi mereka yang bepersonaliti hitam mampu melakukan kerja dalam keadaan tertekan , tekun melaksanakan tugas dan utamakan kesempurnaan.

bacaan lanjut di sini :

http://www.lppkn.gov.my/guest/images/tips_keluarga/psikologi_warna.pdf

ஜ miss klanika ஜ said...

aku juga punya satu pilihan hati yg tetap. dan merah ? aku juga penggemar merah

delarocha said...

merah warna garang...awak jangan garang2 pulak yea :-)

Rain said...

MISS KLANIKA | :) bersamaan kita ..

DELAROCHA | haha merah simbolik semangat membara. azam & cita-cita. garang tu kalau kawin tak habaq, ceq marah lerr :P

syafiqakarim said...

aku gila kan biru.serius.
tp xde baju biru.kahkah
dan merah...kelihatan seksi bila
di gaya kan.aku suka bibir merah,mcm
nak terkam.kahkah

Rain said...

merah menggoda bukan? lebih kepada attraction..

aku cium kucing je haha

mama aini said...

ehem..mama ada baju merah !!..tapi syg hati mama tak seperti warna baju tu..hu2x..

Rain said...

mama...

sedihnya saya.



:'(

semoga segala kepayahan yang ditanggung mama aini ada hikmah dan rahmat dariNya.

dill said...

dari kecik suke merah. yay!

dill.

SYARIFF HAIKAL said...

yes ak sentiasa berjoging diwatu petgang dan akan mengenakan baju merah bila mata mengantuk..:)

Rain said...

mengada nak tiru aku. pergi lari keliling padang 3 round! (arahan dari cikgu)

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template