Friday, April 20, 2012

menikmati hidup. berhenti mengejar

pagi ini aku bangun dan aku lihat indahnya Jumaat dengan kicau burung yang berzikir dengan lagunya. merdu. sungguh merdu. kalah penyanyi pujaan aku Rain.

dalam syukur aku panjat kerana masih bernyawa namun aku risau dengan noda-noda yang aku palitkan semalam. terampunkah aku dengan dosa dan kisah lampau.

lalu aku renung ke cermin bulat yang mempamerkan bayang sendiri yang berwarna. dan aku tidak kenal siapa gadis di dalam cermin itu. ternyata aku bukan kategori cantik yang diperkatakan apabila bangun pagi tanpa mandi, tanpa gosok gigi dan tanpa menyisir rambut namun masih kekal cantik. ah! malas aku tenung lama. comot benar Fizah!

harap benar rutin hari ini berjalan lancar. pergilah hitam. pergilah. semoga terus sang warna memayungi hari. banyak lagi yang harus aku kejar dalam hidup. ah silap. bukan kejar. tapi banyak lagi yang harus dikecapi dalam hidup.

semoga doa dalam Surah Yusuf ini membawa kejayaan:

(Ingatlah peristiwa) Tatkala Nabi Yusuf berkata kepada bapanya : "Wahai Ayahku! Sesungguhnya aku bermimpi melihat sebelas bintang dan matahari serta bulan dan melihat mereka tunduk memberi hormat kepadaku." (Yusuf : 4)

8 yang simbah cat:

Fyqa said...

smoga hari ini lebih baik dri sbelumnya

:)

ஜ miss klanika ஜ said...

semoga melalui hidup yg lebih tenang dr sebelum nie

NasQ said...

aku demam hari ni...

-Incek Fik- said...

semoga hari ini lebih baik dari semalam dan hari besoknya lebih baik dari hari ini yang kita lalui..

:)

dill said...

sentiasa sokong Rain!

terus tabah ya.

dill.

tehr said...

Moga2 hidup mu di penuhi warna pelangi
Amin

Asrul "iLham" Sany said...

dangdut liburkan ati ~

Max Sonnenschein said...

Hi great readinng your post

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template