Thursday, March 22, 2012

keputusan SPM adik

sesungguhnya aku belum bertanyakan adik tentang keputusan SPM dia semalam. isu keputusan peperiksaan dalam keluarga aku memang sangat sensitif. tiada seorang pun berani bertanya tentang keputusan yang sebenar melainkan secara umum.

"alhamdullah.. " kemudiaanya membuat senyuman lebar sepanjang hari. itu maknanya lulus cemerlang. atau "jangan tanya boleh tak" dan seterusnya memerap dalam bilik sepanjang satu hari setengah tanpa rasa lapar dahaga. dah boleh puasa sunat ni! dari sini dah boleh agak tahap keputusan seseorang. keluarga aku selalu bermain komunikasi psikologi. haha

apa pun keputusan adik, jangan pernah merasa putus asa kerana manusia adalah sebaik-baik kejadian yang dikurniakanNYA. kita adalah produk yang berjaya dilahirkan ke dunia dengan jayanya kenapa tidak mahu terus mencipta kecemerlangan dan jangan pernah berhenti berharap.

aku sentiasa sokong kamu wahai adikku sayang!

14 yang simbah cat:

Asrul "iLham" Sany said...

yang penting bagaimana kita hendak kendalikan hidup kita selepas SPM...

gituuu

;-)p

Rain said...

AIS | gitu gitu.. setuju

blog-tips-kurus said...

jalan masih jaauuuuuhhhh lagi.. :)

missSenget said...

ko dulu jawap cmne rain..?

hihihi..

Faris Adli said...

Apalah guna SPM cemerlang kalau lepas SPM, sambung belajar kat matrik atau kat u pastu belajar main2

Tukang Karut said...

adik laki ke perempuan ek?

Rain said...

BTK | harapnya perjalanan tidak segersang di padang sahara.

NGET | aku tutup terus pintu bilik pas dapat result :D

FARIS | :) banyak faktor merangsang kecemerlangan individu, selain sikap diri sendiri, pengaruh teman sebaya turut terlibat. cuma kita kena ada kesedaran untuk berubah bukan biar terus hanyut kealpaan.

TK | kreatif soalan, lain dari lain :D perempuan.

Belalang hijau Perisik said...

apa sangat la SPM tu? (jawapan dari budak kantoi SPM)...

huhuhu

dill said...

adik! ape2 pun, tahniah!

akak dill tau adik bleh berjaya pasni ^^

dill.

gnesop said...

jika cermerlang, tahniah
jika tidak, bukannya penamat segal-galanya..
Sop dulu SPM dapat cukup makan jer.. ibubapa x pernah marah atau larang kerana itu kemampuan dan hasil dari jumlah usaha :)
tp kemudian bangkit dan bangkit.. yg penting langkah seterusnya :)

tehr said...

Apa pun keputusan
Langkah masih jauh di hadapan
Liku kehidupan masih sarat dengan ranjau dan duri

Manusia paling berjaya ialah yang paling banyak dapat atasi kegagalannya

ghost writer said...

SPM nih cukup makan pun tak kisah. masih ada ruang utk dapatkan ilmu dan perbaiki result.

~SaL IjOu~ said...

masih jauh perjalanan..masa utk terus kumpul kekuatan..selamat maju jaya buat adik Rain~ ^^

mama aini said...

ehem selepas spm, berusaha lbh kuat lagi..jalan masih terbuka luas !!! .

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template