Saturday, March 24, 2012

aku tenang dalam zikir alam

merdunya siulan burung yang bebas terbang itu merupakan zikir. alam yang tenang hijau dalam rumpunnya itu turut berzikir. zikir kepaadaNya memberi ketenangan. ingin aku bermesra denganmu duhai alam. aku mahu ketenangan. aku mahu sentiasa mendekatiNya kerana jiwaku terasa lapang dan tenang. hanya kepadaMu aku merasa itu semua.

7 yang simbah cat:

Unknown said...

jika mahu ketenangan dan sentiasa mendekatiNya selalulah berzikir

Rain said...

bersama mengingatiNya :)

mama aini said...

ehem..berzikir dpt menenangkan jiwa yg kacau & celaru !!..hu2x..

tehr said...

Alam yang bisu juga tahu berzikir

Rain said...

MAMA- kepada Pencipta kita memohon.. kerdil diri terasa sekali
moga zikir membasihi bibir


TEHR- manusia kerap alpa mengingati Pencipta. harap saling mengingati :)

~Sal Ismail~ said...

back to nature~ =)

SYARIFF HAIKAL said...

kau berada dlm spesis yg kejam.jd x perlu hanya menurut.jalani saja realiti kau tanpa mereka.kau lg tenang.

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template