Saturday, June 12, 2010

kehilangan lagi


semua orang pasti pernah merasai kehilangan. hilang barang, hilang anak-anak dalam, hilang pendrive 5 kali turut-turut macam rainbow huhu. [disyaki zombie curi].
hilang orang tersayang, hilang orang tercinta dan hilang orang yang terindu. erk ada ke? ni semua buat kita jadi hilang.
HILANG AKAL!!

sebagai manusia yang omnivor dan nomal yang ada hati mestilah kita berperasaan sedey, pilu dan ngilu. betol kan.
tapi kambing sedey gak. cmne tu?
kambing tu spesies herbivor. lantak dia lah. kambing sedey sebab dia takut hujan. dia takut pada sang pelangi yang lebih berseri dan berwarna warni dari dia. kambing kan hitam hihi. dia jeles.
orang yang segan nak mandi n suka bangun tengah hari pun tergolong spesies kambing jugak dan dia  kurang deria perasaan sedey.
ni fakta biologi profesor klon.

bila kita sedey akan sesuatu kehilangan tersebut ia akan mengundang satu perasaan kecewa yang amat sangat.
rasa terluka. dilukai. melukai.  walau pun sebenarnya hati dia tak ditoreh ngan pisau toreh getah pun.
tapi perbuatan dan kata-kata seorang insan itu mampu merobek dan mengundang suatu episod duka nestapa.

drama sebabak episod air mata akan berlaku dan pada fasa ini hormon sedey akan dirembes semahu-mahunya. bersama air embun yang mengalir dari kolam derita matanya akan dirembeskan juga sisa-sisa hingusan dari hidung. ini bukan selsema demam atau pun resdung. ini penderitaan jiwa nama diberi.

bagaimana mahu mengakhiri kisah duka ini....?

kita nantikan episod seterusnya..................................................


buy-buy kawan-kawan.. T__T


18 yang simbah cat:

iniAKU said...

pewh!~ jiwang nampak..
ko jgn hilang aku sudah mek!

ko gak yg susah, aku tak.haha

a.n AMIN said...

byk nye hilang ek.. sabo je la, huhuhu...

Si YaNa Yg MeNuLiS said...

ambo memahami perasaan kamu...

bab2 yang hilang pendrive

Rainbow said...

izah sepet - yeke x? ko dh dpt pengganti Dr.Chenta baru ke hee

Rainbow said...

amin - amin jgn bg hilang spek taw. nnt xdpt cam muka angah lak hik3

Rainbow said...

yana - huk3 usah dikenang peristiwa pahit itu.. daku derita kerna mu pendrive T__T

iniAKU said...

bkn pengganti, menyampass adela.haha

Rainbow said...

jum mek kita bg buah silat. ko mantan kan hak3. kompem dy koma seumo idop. xyah susah2 bok num dy

Ikemal said...

sediah dalam kelakar? haha

zOuL_iMMe said...

zombie jugak dituduh mencuri..
hehe...
sorry ao..

Si YaNa Yg MeNuLiS said...

sebab ape aku takut n sedey bila pdrive aku hilang
sebab dlm tu ade gambo budak yg aku suka...hahahahaaha..kantoi la sape jumpa

Rainbow said...

ikemal - xnak buat sedey sgt, takot rasyid sibir amik rainbow jd penulis skrip drama air mata dy nnt hee..

Rainbow said...

zoul- kalu tuduh mgigit x kena story lak kan hik3

Rainbow said...

yana - xyah risau weh, ngaku je tu bekas abg angkat. lg senang bekas husben.. leh jln x idea bernas aku ni hee

MiSs FaiRlaDy JiM said...

kamu sangat berbakat dalam penulisan..;)

renny said...

Hi, salam kenal. nice blog.
Silahkan kunjungi informasi tentang berbagai karya ilmiah dari kami
http://www.unand.ac.id/arsipua/abstrak/

Rainbow said...

miss fairkady - saya masih belajar.. byk benda lagi yang x tahu.. hope leh tegur2 la saya ye..

thanx for support! ;)

Rainbow said...

renny - thnks for drop a comment here.. :)

i will visit u.

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template