Saturday, June 15, 2013

copyright

awal blogging memang aku punya semangat macam ombak besar yang mahu menelan pantai. aku menulis dengan gembira. menulis kerana mereka. sekarang dan kini aku tak peduli orang kerana aku menulis untuk aku. perubahan dari segi penulisan memang banyak merubah dari penulisan hiburan lebih kepada semakin peribadi. bila aku banyak menulis untuk menghibur banyak gambar aku letak. dulu tak fikir habis-habisan untuk meletak gambar sendiri. tak fikir panjang sebab akibat, dan kini aku rasa kesal. sebab utamanya aku tak mahu diketahui identiti. tak boleh salahkan pihak yang mengambil tapi salahkan yang memuat naik, yeah, salah aku. hampir kebanyakan entri lama aku hapus terus masuk dalam tong sampah.

jika dulu menulis untuk menggembirakan mereka, kini aku tulis untuk meluahkan rasa sedih aku. rasa gembira? aku tidak kongsi kerana kegembiraan tidak dapat aku gambar kerana senyuman itu tulus. kesedihan aku tulis agar satu tahap yang tepu aku private teus blog untuk diri sendiri.

6 yang simbah cat:

Tukang Karut said...

rain... rain.... aku di sini untuk menghiburkan...

Cikya said...

aku menulis apa yang aku tahu.

tak suka gebang benda yang tak pasti atau kisah gosip artis.

cerita yang dapat aku ambil ibrah dari hujung entry.

hidup tak kan pernah gembira andai bermatlamatkan untuk menggembirakan orang lain.

the more ingorant you become, the happier you live. but, in the end, we grow in community

Rusydi Hikmawan said...

komentar tak langsung muncul kah? komentarku tadi tak ada di sini. slam kenal.

Rusydi Hikmawan said...

ternyata langsung muncul. di komentar pertama yang tak muncul itu sy berkata: memang lebih baik menjadi diri sendiri, blogger dg setulus hati. itu sebabnya, saat banyak blogger tergila2 dg adsense, seo, blogwalking, sy malah happy2 saja walau tidak ada adsense, tidak mengerti seo, jarang blogwalking, karena saya menulis untuk diri sendiri, kepuasan menulis pikiran dan perasaan. sehingga tidak bela2in copas dari blog orang. malah ada kebiasaan blogger profesional/seleb gak komentar balik, walau tidak senang, tapi tidak membuat sy marah. biar lah mereka dg jalan hidupnya sendiri2. salam kenal dan sukses selalu

dill said...

rain, kami ada :)

dill.

teh ramuan said...

kisah gembira jadi teladan
kisah sedih buat sempadan

keduanya perlu

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template