Wednesday, November 21, 2012

itu bukan ro-boat untuk dibedil

apa aku masih bisa membisik kata di sini kala kerja ternanti-nanti
apa aku ini ro-boat yang berenjin tapi tak punya hati?

apa aku masih bisa minum kala kertas-kertas bertaburan pinta di teliti
apa aku ini ro-boat yang tiada tekak untuk dilayan simpati?

apa aku masih bisa makan kala tugasan tidak pernah putuskan nyawa
apa aku ini ro-boat yang perutnya di jalin dari dawai besi?

kamu robot dan aku manusia
tidak! aku pun manusia
sudah. kamu bedil manusia bagai itu buruan makanan kenapa?




5 yang simbah cat:

Unknown said...

hurmmm tacing

NasQ said...

aku juga manusia seperti kamu...

Khaisya said...

semoga Allah melindungi mereka. Amin

a.samad jaafar said...

manusia robot..manusia hebat ??

mama aini said...

semuga Allah melindungi mereka..amin..

 

Rainbow Cloudy Copyright © 2012 Design by Ipietoon Blogger Template